Dijital ortamda pazarlama yapan firmaların bu kadar yaygın olduğu bir zaman diliminde sosyal medya kullanımından uzak kalmak neredeyse imkânsız. Yani kısacası artık soyal ve ticari hayat "sosyal medya" ile var. Sosyal medya yönetimi yapılırken daha çok neler yaptığımız ve bunları yaparken nasıl olmasına dikkat etmemiz ve bu yolu izlerken ise en çok dikkat edilmesi gereken nokta hangi konularda eksik kaldığımız, hangi konuları eksik yaptığımızı bilmemiz, öğrenmemiz son derece önemlidir.
Sosyal medya platformları marka için müşteri ile arada sıkı bir bağ oluşturmak adına oldukça etkili bir ortam sunuyor. Kendini iyi şekilde tanıtmayı başaran bir markanın, müşteri kitlesinin genişlemesi ve dolaylı olarak satışlarının artması kolaylıkla gerçekleşiyor. Tabi ki de bunun için sosyal medya hesabının markayı doğru şekilde temsil etmesi şart. Bu durumda sosyal medya danışmanlığı hizmetinin önemi gözler önüne seriliyor.
Sosyal medya danışmanlığı, marka hesaplarını kontrol altında tutarak daha geniş bir kitleye ulaşım sağlamak için uygulanan bir sistemdir. Sosyal medya hesaplarının yanlış kullanımı sonucu doğan zararlar incelendiğinde, profesyonel bir danışmanlık hizmeti almak, marka başarısı için büyük önem taşır. Elbette sosyal medya danışmanı seçimi de aynı ölçüde önemlidir. Sosyal medya danışmanının sahip olması gereken belli başlı özellikler vardır. Öncelikli olarak sosyal medya danışmanı, tüm sosyal medya platformlarına hakim olmalıdır. Hangi platformda ne tür paylaşımlar daha çok ilgi uyandırır konusunda bilgi sahibi olması önem taşır. Bunun yanı sıra grafik tasarım konusunda tecrübeli ve başarılı olması gerekir ki etkili görseller ile müşteride yeterli etki bırakılabilsin. Sosyal medya danışmanının kesin olarak insan ilişkileri konusunda başarılı olması gerekir. Sosyal medya platformlarında kurumsallık - marka – müşteri ilişkisi daima samimi olduğundan, müşterilerle birebir etkileşim halinde olunması çok önemlidir.
Sosyal medya hesabının aktif olması ve gün içerisinde düzenli paylaşımlar yapılması, müşteri ilgisini marka üzerinde toplamada oldukça etkilidir. Bu nedenle sosyal medya danışmanının hesabı aktif tutmak adına ilgili paylaşımlar yapması ve aşağıda belirtilen kurallara uyması gerekmektedir.
İmla Kurallarına Dikkat Etmemek
Sosyal medya hesaplarında paylaşım yaparken dikkat etmeniz gereken en önemli husus, imla kurallarını doğru kullanmak ve kurulan cümlelerin anlamlı olmasına dikkat etmektir. Markanızın itibarı ile kullanılan dile göstereceğiniz özen doğru orantılı olacaktır.
Özgün içerik ve Görsel Yaratmamak
Her alanda olduğu gibi sosyal medya yönetiminde de rakiplerinizden bir adım önde olmak için bir fark yaratmak gerekir. Bu farkı da tabii ki en önemli verileriniz olan yazı ve görsellerle oluşturacaksınız. Önemli günlerde her yerde karşımıza çıkan aynı görsellerle oluşturulmuş paylaşımlar, çalıntı veya "fazla" esinlenilmiş içerikler size takipçi kaybettirir. Bu yüzden, biraz daha fazla emek vererek farklı konular ve görsellerle oluşturacağınız paylaşımlar, hem sizi hem de markanızı rakiplerinizden bir adım öteye taşıyacaktır.
Paylaşım Sıklığını Organize Etmemek
Sosyal medya paylaşımlarını, stratejik bir plan oluşturarak organize etmeliyiz. Çok sık veya az sıklıkta yapılan her iki paylaşım takvimi de takipçi kaybettirir. Özel günlere ait paylaşımların da unutulmaması gerekmektedir.
Sahte Takipçi Kazanmaya Çalışmak
Son zamanlarda gittikçe artan, sosyal medya hesaplarına sahte takipçi kazandırma işlemleri, hesaplarınızın kapanmasına dolayısıyla gerçek takipçilerinizi ve paylaşımlarınızı kaybetmenize yol açar. Özellikle Instagram, Twitter ve Facebook gibi sosyal medya paylaşım sitelerinin bu tür uygulamalara toleransı gittikçe azalıyor.
Takipçilerle İletişim Kurmamak
Takipçi kazanmak ne kadar önemli ise, takipçilerinizle iletişim kurmak ve sürdürülebilir bir dostluk için son derece önemlidir. Sosyal medya hesaplarını yönettiğiniz markaların, itibar yönetimini doğru yapabilmek adına takipçilerinizin attığı mesajları ve yorumları cevaplamak, bu yolda yapacağınız en etkili bir görev olacaktır.