İnternet siteleri üzerinden alışverişlerde, markaların en çok başını ağrıtan konulardan biri de sepette bırakılan ürünlerdir. Bu önemli bir sorundur; çünkü tüketiciler site üzerinde belli bir vakit geçirip, bazı ürünleri satın almaya karar verir; ancak bir sebepten dolayı alışverişi tamamlamaktan vazgeçerler ve bu da şirketlerin geri dönüşüm oranlarının düşmesine neden olur.
E-ticaret sitenize gelen kişileri sitenizde mümkün olduğunca uzun süre tutmanız, elde edeceğiniz geri dönüşümleri artırmanıza yardımcı olacaktır. Ancak site üzerindeki bazı unsurlar ziyaretçilerin siteyi terk etmesine neden olur ve bu nedenle de hem sayfayı terk etme oranlarınız yükselir hem de bu sebeple geri dönüşümleriniz azalır.
Kötü ve Kullanıcı Dostu Olmayan Tasarım
Tasarım, kullanıcıların site üzerinde geçirdikleri süreyi etkileyen önemli faktörlerden biri. Günümüzde kullanıcıların birçoğu bilinçlendiği ve markalardan olan beklentileri arttığı için, eski ve karmaşık tasarımlı sitelerden alışveriş yapmaktan çekinebiliyorlar. Sitenin güncel ve trendleri yakalamamış olması, güvenilirliği de olumsuz etkileyebiliyor.
Kötü, Karışık Menüler ve Navigasyon
Kullancılar site üzerinde herhangi bir sayfaya ya da ürüne rahatlıkla ulaşabilmeliler. Bunu yapamadıkları zaman siteyi terk etmeye meyillidirler. Navigasyonun kolay bulunmaması, kategorizasyon sisteminin doğru bir şekilde yapılmaması ya da çok karışık olması, site üzerinde arama özelliğinin olmaması, kullanıcıların site üzerinde gezinmesini zorlaştırır. Bu da onların siteden ayrılmasına neden olur.
İçeriklerin Yanlış Bir Biçimde Yerleştirilmesi
İçeriklerin yanlış bir şekilde yerleştirilmesi de ziyaretçilerin siteden ayrılmasına neden olabilir. Sayfa üzerindeki önemli bilgilerin kolay görülebilir bir yerde olması gerekir. Aynı zamanda bu bilgileri sayfanın üst ve ilk görünen alanında sergilemeye de özen gösterin. Kullanıcılar aradıkları bu önemli bilgilere hızlı ulaşamamaları durumunda da siteden ayrılmayı seçebilirler.
Yüksek Kargo Ücreti
Ülkemizdeki müşteri profili aldığı ürün ne kadar pahalı olursa olsun, kargo için extra ödeme yapmak istemiyor. Bunu bilen birçok e-ticaret sitesi de önlemini almış ve belli bir miktarın üzerindeki ürünleri ücretsiz kargo fırsatıyla gönderiyor. Çünkü satın alma aşamasında yüksek kargo fiyatları birçok kullanıcının alışverişten vazgeçmesine sebep oluyor.
Uzun Süren Satın Alma Aşamaları
E-ticaret sitesi müşterilerinin internet alışverişini tercih etmesindeki en önemli sebebin başında zamandan tasarruf geliyor. Belki de saatler sürebilecek bir alışveriş deneyimini birkaç click’le halledebilmek için internet alışverişini tercih eden milyonlarca insanı gereksiz işlemlerle yormamak, alışveriş deneyimini basitleştirmek artık gerekli. Ne kadar basit ve sorunsuz bir tasarım sunarsanız kullanıcılarınızın sizi tekrar tercih etme olasılıkları artacaktır.
Sıklıkla Video Kullanımı
Videolar geri dönüşümlerinizi artırmak için önemli bir araç olsa da aşırı bir şekilde kullanıldığında size zarar da verebilir. Özellikle site üzerinde otomatik olarak açılan ve kullanıcılara bu içerikleri kapatma fırsatı vermeyen videolar, kullanıcıların sitenizi hızlı bir şekilde terk etmelerine neden olabilir.
Üyeliğin Zorunlu Tutulması ve Özel Bilgilerin İstenmesi
Üyeliğin zorunlu olması da büyük bir dezavantajdır. Özellikle satın alma sayfalarında tüketicileri üyeliğe zorlamanız, onların satın almadan vazgeçmelerine neden olabilir. Bu da potansiyel satışları kaçırmanıza neden olur. Bazı sitelerede üyelik kayıt aşamasında TC Kimlik, medeni durum, çocuk sayısı vb. özel bilgiler de istenmekte fakat bu durum ziyaretçilerde tedirginlik ve siteden ayrılmaya yönelik bir tutum oluşturmaktadır.
KissMetrics’in hazırladığı infografik, ziyaretçilerin web sitelerini terk etmelerine neden olan durumları ve bunların çözümlerini ele alıyor. Aşağıda infografik görseli yer almaktadır.