Google, "Görüntü Yayımlama Kurallarını" uzun yıllar sonra güncelleyerek büyük bir değişikliğe gitti. Yeni sürüm, resimlerinizi daha iyi sıralayabilecek, zengin sonuçlarda görünecek şekilde konumlandırabilecek, sesli asistanlara yardımcı olacak ve web sitenize daha fazla trafik kazandıracak pek çok önemli bilgi sunuyor. Bu değişiklikleri bir avantaja dönüştürebilmek için, sitenizde yayımladığınız görseller ile ilgili yapmanız gereken değişiklikleri şu şekilde özetleyebiliriz.
Kaliteli ve İlgili İçerik Sunun
Görüntülerin içeriğe uygun olduğundan emin olun, çünkü içeriğin metni Google’ın resmin ne ile ilgili olduğunu nasıl yorumlayacağını etkileyecektir. Sayfa içeriği ve görselin uyumlu olması halinde de bu sayfanın da değeri artmış oluyor.
Görselin Yerleşimini İyi Belirleyin
Görüntüleri, görüntüyle alakalı olan metinlerin yakında olacak şekilde yerleştirmek anlamına gelir. Çevredeki metin, resmin neyle ilgili olduğunu anlamasına yardımcı olmak için Google tarafından alınacaktır. Altyazı eklemek, bunu yapmanın iyi bir yoludur. Bunun haricinde sayfa içerisinde birden fazla görsel kullanmanız gerektiği durumlarda da görsellerinizi ilgili başlıklar ve metinlere yakın bir şekilde yerleştirmeniz gerekiyor. Google, burada bir görseli analiz ederken, görselin çevresindeki metinleri de inceliyor ve bu metinlerle görselleri ilişkilendirerek bir indeksleme yoluna gidiyor. Bu sebeple de görsellerinizin sayfa içerisinde konumları da önemli bir rol oynamaya başlıyor. En çok atlanan özellik görsel dosya ismiyken, img tag alt text özelliği de rahatlıkla ikinci sırayı alır. Görsellerinize alt text oluşturmak oldukça faydalı bir yöntemdir ve bu textlerin ürün veya hizmetin adı veya blog ise makale başlığı olabilir.
Görsellerinizin Üzerine Metin Yazmayın
Siteniz üzerinde bir görsel kullanırken, metinlerinizi bir program ile (örn photoshop, paint vb.) görselin üzerine yazma yolunu izlememeniz gerekiyor. Google, görsel üzerine yazılan bu metinleri indeksleyememektedire ve bu sebeple de görsellerin üzerine metin eklediğinizde ve bu metin konuyla ilgili olduğunda, Google sadece görseli ele alır. Bunun yerine görsel üzerinde kullanılacak olan metni, görselin etrafına metin olarak girmeniz daha doğru bir yaklaşım olur.
Görselleriniz İçin İyi Bir URL Yapısı Oluşturun
Google, görüntüleri daha iyi anlamak ve sıralamak için dosya yolunu ve dosya adını kullandığını açıkladı. Ufak da olsa bu detay Google’ın paylaştığı gerçek bir sıralama faktörüdür. Görselleriniz farklı türden ürünlerden oluşuyorsa, hepsini genel bir “/veriler/” veya “/resimler/” gibi standart klasörlerde sunmak yerine, daha belirgin bir klasör yapısı oluşturabilirsiniz. Örneğin sitenizde erkek ve kadın kıyafetlerinden oluşan bir ürün listeniz varsa, görsellerinizi “/ayakkabı/” ve “/terlik/” gibi klasörlere yerleştirerek sunabilirsiniz. Ayrıca dosya adlarını "IMG_123.jpg" ya da "1234567.jpg" yapmak yerine ürünü ve özelliklerini açıklayan "derikirmiziayakkabi.jpg" gibi isimlendirme yoluna gidebilirsiniz. Biliyoruz bu oldukça zahmetli bir iş ancak çabalamaya değer.
Site tasarımınızı farklı cihazlara göre optimize edin
Google, kullanıcıların masaüstü cihazlara kıyasla mobil cihazlardan daha fazla görsel arama yaptığını belirtiyor. Bu da site tasarımlarında mobile optimizasyonu daha önemli bir hale getiriyor. Sitenizi farklı mobil cihazlara göre optimize ettiğinizde, arama sorgularından sitenize gelen kullanıcılara daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmuş olursunuz. Kullanıcı deneyimini geliştirmeniz ve site üzerinde geçirilen süreyi artırmanız da doğal olarak içeriklerinizin ve sayfalarınızın arama motorlarındaki değerini artırmanıza yardımcı olacaktır.